Медичний центр
"країна здоров'я"
0 800 604 531
м. Кам'янське, пр. Аношкіна, 29
Психомоторний розвиток дитини перших років життя
15.04.2021

Психомоторний та фізичний розвиток дитини – дві важливі характеристики здоров’я малюка. Існують певні показники, які дозволяють батькам вчасно орієнтуватися та реагувати на виникнення порушень. І хоча, кожна людина індивідуальна та має особисті темпи розвитку, існують міжнародні показники психомоторного розвитку – це обов’язкові знання для уважних та свідомих батьків.


Отже, більшість дітей на першому році життя мають такі особливості розвитку:

3 місяці:

  • Дитина тягнеться за іграшкою та добре тримає голову.
  • У відповідь на звукові подразники та яскраві предмети з’являється зосередження, активна реакція.
  • Аґукання часте та тривале.
  • Емоційне звернення до дитини викликає активні рухи, посмішку.

6 місяців:

  • Активно повертається зі спини на живіт, починає повертатися із живота на спину.
  • Бере цілеспрямовано запропоновану іграшку, перекладає з однієї руки в іншу. Слідкує за іграшкою, яка впала донизу.
  • Спирається на витягнуті руки або повністю відкриті долоні в положенні на животі. Починає сидіти.
  • Реакція при появі близької та чужої людини.
  • З’являється послідовне приєднання різноманітних виразних складів із зміною сили звуку та висоти тону.

9 місяців:

  • Реагує на своє ім’я.
  • Може самостійно гратися з різними іграшками. Навмисне скидає предмети. Розгойдується на руках і колінах.
  • Сидить вільно. При підтримці за руки, стоїть. Реагує на музикальні звуки танцювальними рухами.
  • Адекватно відповідає діями на прості запитання та прохання «дай мені ляльку», «посидь тут».
  • Легко вступає в контакт на емоційному, ігровому, словесному рівнях.

12 місяців:

  • Може гратися іграшками годину і більше. Шукає іграшки, які заховані. Протягує іншій дитині іграшку.
  • Ходить вздовж меблів, при підтримці за одну руку, або самостійно. Виконує все більш складні вимоги та прохання, розуміючи їх.
  • Словниковий запас 8 – 12 слів.
  • За проханням обіймає батьків, прагне схвалення, підтвердження свого успіху близькою людиною.

Наведені норми є орієнтовними, адже чи є затримка розвитку, може визначити тільки лікар.
Існують захворювання, перші ознаки яких проявляються через затримку психомоторного розвитку. Наприклад, аутизм – захворювання яке потребує особливого ставлення до питання догляду за дитиною.
Саме тому самоосвіта батьків, розуміння ними важливих складових розвитку дитини та довірлива комунікація з педіатром або дитячим неврологом є запорукою здоров’я дитини.

Якщо Ви помітили у дитини будь – які відхилення від норми, отримайте консультацію дитячого невролога.